Socialdemokratiet gik til valg på at udvikle det Albertslund, som vi kender. Vi er derfor glade for at aftalen betyder, vi kan sikre velfærden og den helt nødvendige fornyelse af vores skoler og dagtilbud. Samtidig gør aftalen det muligt at investere i infrastruktur i vores nye boligområder.
Desværre ligger børnetallet langt under de seneste års prognose, hvilket nødvendiggør en større institutionsændring. Her er vi glade for at løsningen er mere acceptabel end det vi oprindeligt blev præsenteret for.
Aftalen ligger i en forlængelse af de 2 sidste års aftaler, og vi hilser det velkomment at alle partier er med i aftalen. Vi ser frem til at fortsætte se samarbejdet ifm forhandlingerne om budgettet for 2027.